Dat is dus de reden waardoor PrEP zo controversieel is, die twijfels waren er al voor de invoering van PrEP. voor een grote groep is dat ook zeker zo naar mijn eigen ervaringen. de meeste dates die ik heb zijn bijna allemaal wel bare kan ik je vertellen, en ja uiteraard loop je wel soa's ermee op, maar daar sta je ook onder zware controle voor elke 3 maanden. verder zijn de meeste MSM's sowieso wel ingeënt tegen hep-b omdat dat ook gratis is voor de risicogroep.
de meeste personen die PrEP gebruiken zijn gewoon condoommoe, willen genieten van vrije seks zonder zorgen over hiv, PrEP maakt dat mogelijk. het is voor mij echt een gamechanger geweest in mijn seksuele vrijheid die ik nooit dacht te kunnen ervaren. in samenhang met de 3 maandelijkse controles die verplicht zijn bij het gebruik van PrEP denk ik eerlijk gezegd dat menig PrEP gebruiker een stuk verantwoordelijker met zijn eigen gezondheid omgaat en dat van anderen in plaats van eens 1 keer in het jaar of minder te testen terwijl er wel zonder condoom word geneukt met zelfs het risico op hiv ook nog zonder PrEP