Reageer op onderwerp

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Met alle respect, maar als een parkeerwachter jou het systeem uitlegt, weet jij hoe het werkt? Dus jij gelooft echt, dat die scanwagentjes hele dagen door de stad zoeven, en dat de honderden platen (als het er niet méér zijn) die als 'niet betaald' worden geregistreerd, dan constant doorgegeven worden naar een legertje parkeerwachters die dan stante pede uitrukken naar de meest diverse uithoeken van Antwerpen, desnoods gaan ze naar de  andere kant van de stad hollen. Om daar gaan vast te stellen wat de scanauto al had vastgesteld? Of om daar aan te komen als de betrokken auto's al lang weer weg zijn...

Het zal al eens gebeuren dat er twijfelgevallen zijn, maar uitzonderingen zijn de regel niet. Men heeft zo eens een flauwe plezante gehad die een opblaaspop in zijn auto plaatste als hij parkeerde. De scanwagen detecteert dan een niet betalende wagen met nog een persoon erin. Een persoon die zogezegd dan net toegekomen is en nog moet gaan betalen. Als je dag in dag uit dat trucje toepast, dan valt dat natuurlijk op. En dan kan ik best geloven dat men iemand daar een kijkje laat nemen.

Parkeerwachter is een beroep waarvoor je, voorzichtig gezegd, niet veel moet gestudeerd hebben, en die mensen zijn zelf niet altijd op de hoogte van het systeem. Ik heb die ook al bezig gehoord en dan denk ik telkens: jammer van die scanwagens, want met de job van parkeerwachter kan men mensen aan het werk zetten die anders moeilijk aan de bak zouden komen.

Je hoeft mijn uitleg niet te geloven hoor, maar doe dan gewoon eens een "wetenschappelijk experiment": parkeer je wagen, betaal niet, en blijf staan tot er een scanwagen passeert.  Stap dan rap in, voor dat er een parkeerwachter te zien is, en maak je uit de voeten. En kijk dan wat er enkele dagen nadien in je brievenbus valt...

Terug
Bovenaan Onderaan