Maar voor de mannen die gewoon naar de dvp gaan omdat ze thuis bijna geen sex krijgen, is naar de dvp gaan niet de makkelijkste oplossing? Er bestaan toch seksuologen, artsen of mensen waarbij je terecht kunt om dit soort problemen openlijk met je partner in het bijzijn van een derde professionele partij te bespreken? Ik ga eerlijk zeggen wat ik gedaan heb toen ik in Suriname was en op vakantie was bij een vriendin die al eerder bij mij thuis was geweest. Ik was ook al eerder daar geweest. Het was me 2e vakantie. De 1e vakantie in Suriname hadden we geen sex omdat we elkaar pas kende. De 2e vakantie wel maar het gebeurde ook dat ze gewoon in het midden van de nacht zegde, ik ben echt moe en geen zin dit en dat. Terwijl ik daar nog maar enkele dagen was alvorens ik weer naar huis moest en ik verdomd veel voor die vakantie had betaald en echt wel nog een paar keer met haar bed wilde, niet om te slapen maar om met haar te vrijen. Haar 2 kinderen sliepen toen ook in dat vakantiehuis. Wel, ik heb toen 2 keer gevraagd, maar ze wilde niet. Ze ging wel elke dag in opdracht van haar baas met de auto dingen doen die ze moest doen omdat ze anders ontslagen werd. Iedere dag was ze 2uur weg. De zonen van haar baas van en naar school brengen enz. Ik vond dat ook niet echt leuk. Eerder waren we die vakantie al bij de notaris in Suriname geweest om een soort huwelijkscontract te laten opstellen want we zouden 3 maanden later trouwen. Ik had ook zoiets van, je kan moe zijn, maar ik heb zin en heb veel betaal om naast jou te liggen. Ik ben toen gewoon opgestaan heb de deur van de slaapkamer hard dichtgeslagen, de deur van de keuken hard dicht geslagen, het huis daverde, en gewoon in de woonkamer even gaan zitten met deur naar het terras open. Een 10-tal minuten later kwam zij ook naar de woonkamer en hebben we meer dan een uur gepraat. Haar kinderen waren ook wakker maar die stuurde zij terug naar de slaapkamer. Is er die nacht nog sex gekomen nee, maar we hebben het wel bijgelegd en ze zegde ook, ik ben geen pop. Eerder wist ze al dat ik sexdolls heb gehad. Ze heeft me toen de les gespeld dat ik iets aan men karakter enz moest veranderen en dit en dat, want ze vond het niet normaal om zo te reageren. Maar 4 maanden later is de relatie uiteindelijk wel gestopt. Ook omdat ik het gevoel meer en meer kreeg dat ze met anderen in Suriname terwijl ik in België was, wel veel losser was dan met mij. Nee, dat is geen basis om te trouwen met iemand. Want net met wie je gaat trouwen moet je heel open en los zijn. Dat is mijn gevoel. Ik denk niet, tenzij op heel late leeftijd, dat ik ooit met iemand kan samen leven die heel weinig zin heeft in sex. Dat gaat gewoon niet. Ook al zijn er dvp. Als je relatie hebt, zou in de eerste plaats je eigen partner haar benen moeten opendoen. Anders moet je niet spreken over relatie maar over bij elkaar wonen onder 1 dak als wat? Vul zelf maar in.