Ik vind het moeilijk om categorisch iets te kunnen zeggen over een bepaalde groep, bepaalde periode, bepaald vorm enzovoort. Bij alle vormen word je op sommige momenten blij verrast en een andere keer weer teleurgesteld, ook bij privehuizen waarvan je dan denkt: hier kan het niet mis gaan soms toch een tegenvaller.
Dat gezegd hebbende, ik merk bij de thuis ontvangende buitenlandse dames wel vaker dat ze er zelf wat minder in op gaan. Misschien is het gewoon dat ik er zelf wat minder mee klik vanwege de taalbarriere, zou kunnen. Maar mijn beste ervaringen tot nu toe is met NL 'hobbyisten', dames die niet al te veel werken en zelf ook enthousiast zijn en er volgens mij ook oprecht lol in hebben (of die lol vooral seksueel is of ook met andere motieven te maken heeft is voor mij niet zo belangrijk). En dan kom je vooral ook verder met knuffelen, langzaam opbouwen, tijd volmaken of zelfs ietsje meer en ook regelmatig een klaarkomster. Die ben ik onder de buitenlandse dames nog nauwelijks tegengekomen.