Grote zorgen over illegale prostitutie in Middelburg: 'Schimmige wereld met grote ellende'

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Puupje

Wandelaar
52
25/01/23
45
1
Burgemeester Yvonne van Mastrigt wil prostitutie in Middelburg uit de illegaliteit halen. Ze noemt het een schimmige wereld vol ellende. Toen haar deze week werd gevraagd naar een totaalverbod op prostitutie, zei ze: ,,Ik zou het juist toejuichen als professionele sekswerkers een vergunning aanvragen."

Dit speelt net als in Vlissingen al jaren. Blijkbaar is het controleren dweilen met de kraan open of staat het niet bovenaan de lijst.
Het zegt alles dat er de laatste 8 maanden daar slechts 3 aanhoudingen zijn verricht.
Wie de advertenties uit deze regio volgt weet dat het een komen en gaan is van dames en shemales. Hooguit twee weken maar eerder slechts enkele dagen aanwezig totdat het aanbod weer wordt ververst.
Dat dit allemaal zich in het illegale circuit afspeelt is mij al jaren bekend en daarom laat ik dit aanbod links liggen.

Dit speelt net als in Vlissingen al jaren. Blijkbaar is het controleren dweilen met de kraan open of staat het niet bovenaan de lijst.
Wat ik er van begrijp, is dat de controles minder prio krijgen omdat er te veel prio's bij komen. Als de pakkans klein is, zullen er dit soort handel/dwang op blijven duiken.
Dat dit allemaal zich in het illegale circuit afspeelt is mij al jaren bekend en daarom laat ik dit aanbod links liggen.
Als je alle illegale en 'vermoeden van illegale' mijdt, moet je vaste adresjes sprokkelen.

Laatst bewerkt:
En die krant heet Pijpen Zonder Condoom? Wel een toepasselijk artikel voor zo'n dagblad

Erg negatief artikel, zoals 99% van de media aandacht over prostitutie extreem negatief is. Het gebruikelijke riedeltje

Schijnheilige burgemeester ook, wel moet alles legaal, maar een bordeel, nee dat wil ze niet. Zo groot zijn haar gespeelde zorgen dus niet.

Ik ben een paar keer in zeeland geweest, wat me vooral opviel daar is, de sociale controle is erg, erg laag. Beetje zoals Belgie. Geen haan die er naar kraait als er de gehele dag mensen op en afkomen, snapt u.
Ik denk dat dit afhankelijk is van de locatie. En zou ook te maken hebben met het tourisme aldaar, door de vele touristen is men vreemden gewend.

En die krant heet Pijpen Zonder Condoom? Wel een toepasselijk artikel voor zo'n dagblad

Erg negatief artikel, zoals 99% van de media aandacht over prostitutie extreem negatief is. Het gebruikelijke riedeltje

Schijnheilige burgemeester ook, wel moet alles legaal, maar een bordeel, nee dat wil ze niet. Zo groot zijn haar gespeelde zorgen dus niet.
wegkijken en de uitbuiting in stand houden is natuurlijk ook een keuze die je kunt maken.
De feiten rooskleuriger beschrijven dan de realiteit hoeft men niette doen. Het is zoals het is.
De opstelling van die burgemeester deden mij ook de wenkbrauwen fronsen. Is vast te bang voor teveel ophef en haar baan.

Het artikel is (zoals vaker) een mooie illustratie van hoe beperkt de kennis bij bestuurders is als het over sekswerk gaat. Het staat vol met stigma's en vooroordelen. Opvallend (en ergens ook ironisch) is dat de gemeente slechts één keer een vergunning heeft afgegeven, en dus zelf direct verantwoordelijk is voor de onvergunde prostitutie en de bijbehorende problemen binnen haar grenzen.

Een tip aan deze burgermoeder: neem eens contact op met experts, zoals SoaAids Nederland. Al tientallen jaren is al bekend wat er nodig is om een veilige en gezonde samenleving te creëren voor zowel sekswerkers als hun klanten.

Maar ja… overheden die luisteren …

Terug
Bovenaan Onderaan