Ik heb ook behoorlijk wat gemiste kansen gehad, waarbij het initiatief zelfs van de vrouw kwam. Deze twee herinner ik me nog:
1. Ik was met een vriend van me in Amsterdam een paar jaar geleden. Hij had een nieuw pak nodig. Terwijl hij zijn pak aan het passen was, kwam er een medewerker, een heel leuk Aziatisch meisje, naar me toe voor een praatje. We hebben zeker 10-15 minuten zitten praten over van alles (studie, woonplaats, afkomst en nog meer). Pas toen ik in de auto terug naar huis zat, kwam bij mij het besef dat ik haar om haar nummer had moeten vragen.
2. Op een festival bij Rotterdam Ahoy, ook een paar jaar geleden, stond mijn vriendengroep dicht bij een groep van een stuk of 10 Braziliaanse dames van in de dertig, er zaten een paar hele leuke tussen. Zo nu en dan had ik wat interactie met twee dames uit die groep. Toen de laatste DJ kwam draaien (rond 22:00 uur) ging de groep dames weg, maar die twee dames bleven achter bij ons. Aan het eind van het festival had een van de dames haar nummer gegeven, maar ik vond de andere dame leuker, dus ik vroeg ook het nummer van de tweede dame. Pas de dag daarna kwam het besef dat ik misschien wel de trio van mijn leven gehad zou hebben als ik die avond met ze mee was gegaan. Ze hebben helaas ook nooit meer op mijn berichten gereageerd.
Beide keren kon ik mezelf echt voor m'n kop slaan.