- 1.468
- 30/06/21
- 3.454
Het zou veel beter zijn dat sekswerk eens als een normale baan wordt gezien. Wat een gedoe en ellende veroorzaakt handhaving elke keer met dit soort acties.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!
RegistrerenHet heeft volgens mij meer te maken, met de wetgeving, die huurders bescherming biedt, dan het pesten van de verhuurder.Kennelijk vond de gemeente het dit keer leuker om een huiseigenaar te pesten dan een paar DVPs. Dat ze zo lang er mee aan het wachten waren. De legaal verhuurde bootjes aan het Zandpad gingen een stuk sneller dicht.
In mijn normale baan betaal ik belastingen. Wat mij betreft mogen zo'n profiteurs direct aangepakt worden. Ze verpesten het voor heel de sector. Ze zorgen niet alleen voor slechte reclame, maar ze zijn ook niet fair tegenover hun collega-dvp's en hun klanten: waarom mogen die zwartwerkers 3x zoveel verdienen als hun collega's in vergunde privéhuizen?Het zou veel beter zijn dat sekswerk eens als een normale baan wordt gezien. Wat een gedoe en ellende veroorzaakt handhaving elke keer met dit soort acties.
Ben het volledig eens met je visie, behalve natuurlijk met dit zinnetje. Dat ze als groep - de prostituées - onheus worden behandeld, wil nog niet zeggen dat je niet meer loyaal moet zijn tegenover je collega's die in hetzelfde schuitje zitten en die wel de regels (moeten) volgen omdat ze niet de luxe hebben om volgende week op een vliegtuig te zitten richting Zuid-Amerikaans thuisland. Het zijn dus trouwens sowieso niet deze privé ontvangende vrouwen die van onze sociale zekerheid gebruik willen maken, hier iets willen bijdragen of hier een lening willen aanvragen bij de bank. Geld scheppen en op naar de volgende is hun motto. En ja, ik veralgemeen uiteraard.Pas dan is het aanpakken van 'profiteurs' te verdedigen.
Ik heb daar toch serieuze bedenkingen bij. Vrouwen worden niet meer in kelders opgesloten, maar er lopen nog veel te veel louche figuren rond die met onfrisse bedoelingen vrouwen ernstig beïnvloeden of stelselmatig onredelijk meeprofiteren van meerdere dames.Die laatste zin van deze reactie is nu precies het echte probleem: gedwongen prostitutie is uiterst zeldzaam, maar om één of andere reden blijven 'we' er maar van overtuigd dat er achter iedere boom een pooier staat.
Hetzelfde geldt overigens ook voor mij. Vandaar dat je me niet vaak bij privéontvangst zal terugvinden, tenzij ik zeker weet - voor zover mogelijk - dat het ok is. Maar ik denk niet dat we het over dit onderwerp eens gaan worden. Ook goedIk ben het onderwerp in gedoken voordat ik ging wandelen, want ik begin niet aan iets als ik zelf het gevoel heb dat het niet OK is.
Ook hier is jouw opmerking terecht. De Chineesjes en veel Latina's worden via netwerken aangevoerd, geplaatst, en om de zoveel tijd verzet van stad tot stad, van land tot land. Die netwerken zijn deels bekend.Als ik aanschouw wat voor golf aan latina's en recent ook Chineesjes we hier in België in het rondreizende thuisontvangst circus zien passeren, dan weet ik alvast genoeg.
Je vergeet even dat er veel 'zwartwerkers' zijn juist omdat de overheid het onmogelijk maakt om legaal dit werk te doen.In mijn normale baan betaal ik belastingen. Wat mij betreft mogen zo'n profiteurs direct aangepakt worden. Ze verpesten het voor heel de sector. Ze zorgen niet alleen voor slechte reclame, maar ze zijn ook niet fair tegenover hun collega-dvp's en hun klanten: waarom mogen die zwartwerkers 3x zoveel verdienen als hun collega's in vergunde privéhuizen?
Zelfs al zou de overheid het hen geweldig gemakkelijk maken, dan nog zou het overgrote deel van de buiten-Europese thuisontvangers zwartwerk verkiezen. Dat verdient namelijk stukken beter. Wat hebben ze uiteindelijk ook te verliezen?Je vergeet even dat er veel 'zwartwerkers' zijn juist omdat de overheid het onmogelijk maakt om legaal dit werk te doen.
Als een Braziliaanse bouwvakker hier 3x meer verdient dan zijn Belgische of Nederlandse collega die wel belastingen betaalt en voor een bedrijf werkt, dan ga je mij ook horen klagen hoor.Zwartwerken is natuurlijk niet alleen iets van de prostitutie. Ook bouwvakkers werken heel veel zwart en daar wordt vaak nogal schouderophalend over gedaan. Maar als het dan iets met seks is?
En ga mij niet vertellen dat er in de bouw geen misstanden zijn.
Ik vind dat ook aan de lage kant. Clubeigenaren, raamuitbaters en de overheid nemen een veel te grote hap uit het bedrag dat je betaalt als klant. Het mag dan ook niet verwonderen dat er nauwelijks nog lokale dames aanwezig zijn in clubs. Anderzijds vind ik het ook niet heel erg weinig, het is nog steeds 3 à 4x beter dan iemand met een doorsnee master opleiding. Als je het er dan toch zo emotioneel zwaar mee hebt dat een hoog bedrag je moet overhalen om de job toch te doen, dan kan je misschien beter ander werk kiezen.Als we seks toch als een intieme daad willen zien (en dat doe ik graag), dan vind ik 50 euro netto verdienen om met een willekeurige man een uur seks te hebben heel erg weinig. In een club verdienen meiden dat ongeveer.