Email verwijderen uit systeem na verwijderen account

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
12
21/08/24
16
Is er een mogelijkheid dat na het verwijderen van het account je emailadres van dat account ook verwijderd/ geanonymiseerd wordt?

Mocht het systeem dan een keer een data lek hebben, dan kan je email als ID worden gebruikt om je te identificeren. Dit is mij overkomen bij hookers.nl. Het staat nu voor eeuwig op internet, dat mijn emailadres gelekt is van hookers.nl. Er zijn namelijk diverse systemen waarmee je kunt detecteren of je email betrokken is bij een data lek. Je emailadres is ook door iedereen daar in te voeren, en dus kan iedereen achterhalen dat ik daar lid was.

Niet leuk, maar het anonymiseren van je email zodra je je account verwijderd, zou dit grotendeels moeten oplossen. Immers wat is de reden dat je emailadres toch in het systeem blijft staan bij een verwijderd account?
 
Ja dat is de verantwoording afschuiven naar de gebruiker, hoeveel mensen doen dit? Ik dacht, ik verwijder een (oud) account, dus is mijn emailadres uit het systeem, maar dat is dus niet zo.

Blijft o.a. de volgende vraag open:
Waarom blijven emailadressen in het systeem staan van verwijderde accounts?

Met oog op privacy (en wetgeving), mag je verwachten dat je account na x periode gewoon uit het systeem wordt gewist nadat je het verwijderd hebt.
 
Ja dat is de verantwoording afschuiven naar de gebruiker, hoeveel mensen doen dit? Ik dacht, ik verwijder een (oud) account, dus is mijn emailadres uit het systeem, maar dat is dus niet zo.

Blijft o.a. de volgende vraag open:
Waarom blijven emailadressen in het systeem staan van verwijderde accounts?

Met oog op privacy (en wetgeving), mag je verwachten dat je account na x periode gewoon uit het systeem wordt gewist nadat je het verwijderd hebt.
Je hebt uiteraard gelijk. Maar toch kan het geen kwaad sowieso een apart mailadres aan te maken.
Als ik groen heb bij het verkeerslicht dan kijk ik toch altijd nog even naar links en rechts ....
 
Ik heb nu een apart emailadres. Ik krijg echter op mijn oude account: account bestaat al, ik log in, ik probeer m te heractiveren om daarna om te zetten naar een ander emailadres, maar dat lukt niet. Dus verwijderen is niet echt verwijderen, het is een soort van deactiveren (met geen mogelijkheid tot heractiveren of wijzigen).

In de privacy policy kan je accounts laten verwijderen via deze link: https://prighter.com/q/14930653501

Ik ga dat maar proberen. En ben benieuwd hoe dit proces in zn werk gaat.
 
Een aparte e-mail aanmaken is inderdaad wijs, maar de vraag van Manowar is wel valide.

De gemiddelde leeftijd op dit forum is volgens mij een stuk hoger dan op de meeste fora, tussen de oude snoeperds zullen best wat digibeten zitten, terwijl wat hier besproken wordt juist bovengemiddeld gevoelig ligt.

En dan heb je ook nog online het recht om vergeten te worden. Hoe dat juridisch precies zit weten sommige andere mensen wellicht beter dan ik, maar de vraag of al je persoonsgegevens van dit forum weggegooid kunnen worden indien gevraagd vind ik best redelijk.
 
Je e-mailadres wordt inderdaad bewaard om te voorkomen dat een nieuw account onder hetzelfde e-mailadres kan worden geregistreerd. Via zo'n verzoek in de privacy policy verwijderen we dat.
 
Je e-mailadres wordt inderdaad bewaard om te voorkomen dat een nieuw account onder hetzelfde e-mailadres kan worden geregistreerd. Via zo'n verzoek in de privacy policy verwijderen we dat.
Als je het e-mailadres van je account wijzigt, blijft het vorige adres dan ook bewaard?
 
Terug
Bovenaan Onderaan