Dieettips voor gezondheid, fitheid en seksuele potentie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Voormalig lid 3748

Meubelstuk
1.032
09/10/21
2.355
10
Sinds een half jaar ofzo ben ik redelijk fanatiek met fitness bezig. Ik word ook een jaartje ouder en wil zolang mogelijk gezond blijven en optimaal blijven presteren in bed. Voeding is natuurlijk heel belangrijk daarbij, dus krijg ik graag tips. Enne... niet beginnen over rauwe eieren svp...
Alvast hartelijk dank voor jullie input.

Ikzelf nu ook een jaar bezig met fitness (3-4 keer per week) en gezonder eten omdat ik echt wel veel te dik was.
Qua voeding eet ik gezond tijdens de week maar ik het weekend eet ik gewoon wat ik lekker vind en leg ik mezelf geen restricties op.
Dus tijdens de week intermittent fasting: niets eten of drinken (buiten water) tss 20u en 12u.
Smiddags bruin brood met mager beleg en 1 zachtgekookt ei. Savonds wokken : kip en groenten ( dus geen koolhydraten)
Werkt voor mij prima. Traag maar zeker gaat mijn gewicht omlaag en voel ik me beter in mijn vel.

Het enige wat nog ontbreekt is goede nachtrust, ik kom gemiddeld maar aan een 5-tal uur slaap😅

Suikers vermijden: geen snoep, geen frisdrank, geen fruitsap uit de supermarkt, geen chocolade, geen koeken, geen wit brood, geen ontbijtgranen, geen confituur.
Ongezonde vetten vermijden: alles wat gefrituurd is, geen boter (olijfolie in de plaats).
Vooral gevogelte eten.
Veel groenten en fruit.
Enkel eten bij ontbijt, middag en avond. Zeker niets eten vlak voor slapen gaan.

Ja veel groente enzo.
Ik doe gewoon roomboter hoor op brood, is toch lekker en geloof ik beter dan al die margarines. Ik doe Lurpak boter.
Verder doordeweeks geen snoep en koek, weekend wel. Niet hysterisch doen.
Eet 's avonds en in de middag. Sla ontbijt over.

En ik wandel veel, podcast op m'n oren en gaan. Gemiddeld 8/10 kilometer per dag. Resultaat: in 4 maanden van 89 naar 80 kilo. Met mijn 1.82 lengte prima gewicht.
Geen sporten maar veel bewegen.
Nooit drinken, al 4 jaar geen bier wijn of iets anders aangeraakt.
Scheelt al met al best veel.
Ook al ben ik 57, ik voel me kipfit.

Buiten wat hierboven al is gezegd... niet teveel koolhydraten, geen zware maaltijden te laat op de avond of tijdens 'stappen' en... rustig aan met alcohol!
Veronderstel dat je niet-roker bent? Anders is dat natuurlijk wel punt nr. 1: stoppen met roken!
Ik ben nu al geruime tijd gestopt met roken. Fysiek voel ik me een pak beter. Ik durfde ook al eens een maaltijd overslagen tijdens de dagen dat ik werk maar sinds kort doe ik dat niet meer was daarvoor 16 kg vermagerd nu door regelmatig basis goed te eten, is er toch wel enkele kilo's terug bij maar ik voel me daardoor oké in mijn vel

alcohol is een geweldige dikmaker..gelukkig drink ik zelf amper
en van die koffies met opgeklopte melk ,slagroom en suiker (kan zo niet op de naam komen)
en tussen maaltijden snoepen is gemeen..zakken drop ,koekjes en winegums die je bijvoorbeeld in de auto hebt liggen zijn ook funest,,
een beetje suiker heb je wel nodig .zout ook..zelfs vet..
maar overal waar 'TE' voor staat is niet goed..
gun jezelf bij wijze van op de zondag een 'cheatday' ,dwz pak gewoon een frietje of een paar glazen bier (oid),anders houd je het nooit langdurig vol..
en moet er 20 kilo af?..
trek daar rustig 1,5 jaar voor uit..tuurlijk lukt dat op een half jaar ook..makkelijk zelfs..maar grote kans dat een jaar later er alles weer terug aanzit met 5 of 10 kilo extra..
je lichaam is een aanpassingsmachine..en past zich overal op aan..dus ook aan de helft minder calorien dat het krijgt..je stofwisseling word trager om vetreserves niet aan te hoeven spreken..vandaar dat je na een crashdieet zo weer aankomt..
geleidelijk aan afvallen/levensstijl veranderen..
ik squat 140 kilo voor een werkset van 5 herhalingen..dat deed ik ook niet op dag 1 ,daar gaat een hele tijd overheen..
bleef heel lang steken op 120 ..toen ging ineens 125 vanzelf ..dan was 110 weer loodzwaar..
nu zou 2 triples van 160 nog wel lukken bij wijze van..
dat is met afvallen ook ,,de eerste 10 kilo vliegt eraf..dan geleidelijk nog 5 ..en de laatste 2 duurt misschien wel een half jaar...dit is volledig normaal..
alleen op die manier houd je er later het gewicht af..
ik kan verder niet veel advies geven..maar elke vorm inspanning is goed natuurlijk..
voor gasten die op kantoor werken..ga in de lunch een stuk lopen..neem de trap ipv de lft ..pak als je kan de fiets ipv de auto naar je werk of als je om een boodschap moet..
de meeste mensen zitten gewoon de hele dag..en hoe gek dat ook klinkt..als je dan s'avonds naar huis gaat heb je helemaal nergens zin meer in..
heb laatst mijn VCA opnieuw gehaald..de hele dag op een stoel gezeten..ben thuis gekomen en op de bank in slaap gevallen..was niet moe..gewoon gaar/loom..
dan ga ik nog liever 20x de ladder op met dakpannen dan de hele dag zitten..

Ik ken je een beetje Krekel en heb je fysiek meegemaakt.
Voor jou geen maaltijden overslaan,, maar juist regelmaat. Jouw verbranding is heel snel, dat hebben we gemeen met elkaar. Dus juist wel elke dag koolhydraten, kies voor volkoren, spelt. Ook 3x pw vlees, rood vlees voor ijzer en 4x pw vis.

Door op dezelfde tijdstippen te eten gaat je lichaam uit spaarstand (goede tip voor iedereen die te snel afvalt of moeilijk op gewicht komt of blijft). Hierdoor ga je spiermassa opbouwen.

Visolie om de cellen soepel te maken en aanvullen met vitamine en mineralen die passen bij behoefte. Natuurarts kan dit goed in kaart brengen.

Verder uitbouwen met kundalini yoga en ademenwerk. Potentie zit voor een deel ook in de kunst van een leeg positief hoofd, juiste manier ademen en tevredenheid.

Als ik zin heb om lekker lang te neuken en knallend wil klaarkomen, dan is mijn recept een week geen alcohol, goed slapen en minimaal 4 dagen niet klaarkomen. Verder sport ik sowieso wel. Verder neem ik wat extra eiwitten omdat de spermaproductie dan toe neemt.

Wat zijn soepele cellen?
Je kan zeg maar allerlei vitaminen en mineralen slikken maar zonder visolie nemen je cellen niet veel op. Visolie is een taxi waaraan de vitaminen plakken. De visolie maakt de structuur vd cellen zachter waardoor de vitaminen beter worden opgenomen in het lichaam.

Trouwens bij blijvend afvallen en veel drank of stress is het ook goed om even de alvleesklier na te laten kijken. Als de alvleesklier niet goed werkt (eerste tekenen afvallen en aanhoudende waterige ontlasting), dan kan je ook bijna geen spiermassa opbouwen en blijf je dus afvallen. Met toegenomen kans op diabetes (veel plassen, veel dorst, malaise eerste tekenen).

Potentie en libido houdt ook verband met voldoende energie.
Waarschijnlijk dat hierom weinig vrouwen zin hebben, zijn gewoon te moe om zich sexy te voelen 🙏🏽

Je kan zeg maar allerlei vitaminen en mineralen slikken maar zonder visolie nemen je cellen niet veel op. Visolie is een taxi waaraan de vitaminen plakken. De visolie maakt de structuur vd cellen zachter waardoor de vitaminen beter worden opgenomen in het lichaam.

Trouwens bij blijvend afvallen en veel drank of stress is het ook goed om even de alvleesklier na te laten kijken. Als de alvleesklier niet goed werkt (eerste tekenen afvallen en aanhoudende waterige ontlasting), dan kan je ook bijna geen spiermassa opbouwen en blijf je dus afvallen. Met toegenomen kans op diabetes (veel plassen, veel dorst, malaise eerste tekenen).

Potentie en libido houdt ook verband met voldoende energie.
Waarschijnlijk dat hierom weinig vrouwen zin hebben, zijn gewoon te moe om zich sexy te voelen 🙏🏽
Kun je uitleggen hoe dat werkt die "vitaminen-taxi" en dat zachter maken?

Mij is altijd verteld dat er veel omega 3 vetzuur in visolie zit.. Maar van dat taxi gebeuren.. Nooit iets van meegekregen..
Als je 1 of 2 keer per week vette vis eet heb je dat supplement verder niet nodig..
Maar dat is met alle supplementen..
Ik giet ook dagelijks een eiwitshake naar binnen omdat dat handig is dan 5 hele eieren of een halve kilo bief opeten..
En ik heb het toch nodig om op gewicht te blijven ivm de massa op mijn lijf
Multivitamine dagelijks kan overigens geen kwaad, zeker in de winter niet
Zink en magnesium zijn ook goed..

Kun je uitleggen hoe dat werkt die "vitaminen-taxi" en dat zachter maken?

In middels al beantwoord 🤗

Mijn kindje is ernstig ziek geweest en toen alles artsen afgelopen. Ook natuurartsen. Zo is mij dit toen uitgelegd in Jip en Janneke taal zeg maar. En het heeft ook echt geholpen. Haar herstel was veel sneller dan verwacht door de reguliere arts. Deze arts vroeg zelfs of wij wellicht iets anders hadden gedaan waardoor het herstel sneller verliep.

Ze verwijst nu meer patiëntjes door naar de natuurarts voor complementaire zorg 🤗

Elke dag een beetje bietensap of granaatappelsap drinken is ook gezond als je aan fitness doet, nitraat wordt omgezet in stikstof-monoxide waardoor je beter kan presteren, ook bekend bij topsporters, is ook goed voor een betere erectie. Ik drink elke dag een beetje granaatappelsap maar is wel duur, 5 euro voor een flesje van 33 cl

Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan