Een goede reden om de raambuurten te laten bestaan. Je huurt een kamer en je bent verder je eigen baas. Wil je een klant niet, dan gaat die wel een raampje verder. Wil je bepaalde dingen niet, je kunt tevoren afspraken maken, beschermd door een raam. Maar in een huis/club is de baas boos als je weigert. Ze zeggen wel als je daar begint dat je vrijheid hebt maar dat is meestal niet zo, mooie lokkertjes. Mijn ervaringen als klant daar waren meestal ook niet de beste, de meisjes klaagden over veel drugs en niet altijd even frisse klanten. Je kunt op drukke dagen elk moment opgetrommeld worden. Maar zeg maar eens nee. Zoals de vroegere verhuurder van de Doubletstraat in de Wallen op stap (YouTube) zei: ik verhuur de kamer en wat ze daar doen maakt mij niets uit, zolang ze de huur maar betalen. Maar de gemeenten willen nu eenmaal die mooie locaties in de binnenstad een andere bestemming geven dus die hebben hun langste tijd gehad. Maar de meeste sekshuizen ook, ze willen daar niet meer werken en gaan in grote getale de illegaliteit in. Daar zijn zeker geen misstanden. En een vergunningplicht, oh jee, daar gaan de gemeenten erg moeilijk over doen.