Ik heb de uitzending bekeken en er vallen me een paar dingen op:
- Tim is aanzienlijk milder t.o.v. de Ramontiek uitzending, ik vraag me af hoe dat geweest zou zijn als Saskia een man geweest zou zijn.
- Het spreekt voor zich dat ik afkeur dat er dingen tegen iemands wil gedaan worden, werktijden verplicht zijn en er financieel niet fatsoenlijk omgegaan wordt met uitbetalen.
- Tegelijk legt dit pijnlijk bloot hoe lastig het is om in een compleet verknipte staat van wet- en regelgeving vs. wensen van de markt te opereren. Strict genomen mag er niet openlijk pzc aangeboden worden -laat staan dit te verplichten-maar het meerendeel van de forumleden hier verwacht dat wel en de wereld is te klein als het wel aangeboden wordt maar in de praktijk geweigerd wordt. Beetje hypocriet.
- Ik herken me wel in de opmerking dat het masker van Saskia misschien deels afgevallen is en alles zal heus niet koek en ei zijn maar ze heeft wel de ballen om op camera te reageren.
- Boos ontbeert elke nuance door de focus op deepest secrets te leggen en gaat voorbij aan de misstanden die op andere plekken tot veel slechtere omstandigheden leiden. Het was beter geweest als Boos positief kritisch was geweest op de modus operandi van DS én samen had kunnen onderzoeken hoe de status, wet- en regelgeving aan de kaak gesteld had kunnen worden.
Over de columns, ik heb ze niet allemaal gelezen maar er is er 1 die over mij gaat, een hilarische annulering van de date die éxact beschreef wat de situatie was.