Mijn voorhuid was ook te strak, waardoor ik deze vrijwel niet over mijn eikel heen kreeg en deze dus ook niet goed kon schoonhouden.
En ja, als je het gaat forceren leidt dat nog tot extra zaken, ook dat herken ik. Ik heb destijds op mijn 16e me ook om die reden laten besnijden, inmiddels 21 jaar terug.
Het algehele genezingsproces duurt zo'n 3-4 weken. Er zullen hoogstwaarschijnlijk oplosbare hechtingen worden gebruikt, was bij mij ook aan de orde, die na zo'n 2-3 weken zijn verdwenen.
Je zult je tijdens die periode ook moeten onthouden van seks, dus ook niet aftrekken! Zoals hierboven al is gemeld, inderdaad mag/kan je over het algemeen weer seks hebben na 6 weken.
Als je daarna nog te maken hebt met complicaties, adviseer ik je om weer naar de uroloog te gaan en ook vooral dan nog geen seks te hebben.
Logischerwijs zal na besnijdenis de eikel voor geruime tijd wel gevoelig zijn, m.n. door het schuren tegen kleding, maar dit verdwijnt op een gegeven moment. De eikel zal door de besnijdenis t.z.t. wel gaan vervellen.
Als je tijdens de herstelperiode ongewild een stijve krijgt kan dit logischerwijs wel pijnlijk zijn, maar dat heeft geen effect op de wond en hechtingen. Het genezen litteken zal ook zeker nog 1/2-1 jaar lang wat stug aanvoelen, maar ook die stugheid verdwijnt t.z.t.
In mijn geval zijn het overblijfsel van het toompje en het litteken onder de corona de 'extra' gevoelige delen die je prima kunt benutten voor seks.
En, je zult je er uiteraard op moeten voorbereiden dat masturberen wel iets anders zal gaan verlopen dan vh., maar dat hoeft ook niet altijd aan de orde te zijn. Vele besneden mannen gebruiken glijjmiddel tijdens het mastuberen, dat doe ik soms ook omdat het wel lekker aanvoelt.
Echter, meestal trek ik me gewoon 'droog' af en dus zonder glijmiddel, want er is nog speling zat in de huid rondom mijn speelgoed. Ik pak mijn kleine jan dan ook veelal lager vast en laat het litteken zijn werk doen voor opwinding etc.
Een tip:
Bespreek ook de stijl van besnijdenis met de arts.
Je kunt 'losjes' (deels verwijdering voorhuid) of 'strak' (algehele verwijdering) worden besneden, met varianten daarbinnen ('hoog' of 'laag' besnijden). Echter, niet ieder(e) ziekenhuis of kliniek biedt deze mogelijkheden en houden één methode aan. Bovendien, dit hangt uiteraard ook af van wat medisch gezien mogelijk is om te doen bij jouw penis.
In mijn geval was er maar één optie, namelijk 'strak en laag' laten besnijden. Vraag er dus naar wat mogelijk is qua stijl van besnijdenis en als het 'losjes' kan, zou ik voor die optie gaan!