Reageer op onderwerp

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Ik denk dat je mijn expertise onderschat. Ik haal mijn informatie niet uit de media. Maar, goed, je hebt al een vooringenomen mening.

Wow, ik ben blij dat er genoeg mensen zijn die wel iets voor een ander doen.

1. Apenpokken is voor de meeste mensen een milde ziekte. Toch zijn er op dit moment mensen in Nederland die ernstig ziek zijn en ernstige blijvende gevolgen zullen overhouden.

2. Er is een vaccin beschikbaar om je te beschermen. Inderdaad, leven, ziektes en sterven hoort bij het leven, maar het zou toch jammer zijn als je ernstige gevolgen over zou houden, terwijl je de kans hebt gehad jezelf en je omgeving te beschermen. Beetje dom geweest, denk ik altijd.

3. Nee, niet iedereen kan zich laten vaccineren. Dat heeft ook nauwelijks zin. Op dit moment zijn het alleen mensen die een hoog risico lopen. Anderen kunnen zich niet laten vaccineren, ook al zouden ze het willen.

Nee, ik maak het niet groter. Gelukkig heb je de privilege om het te onderschatten. Ik zie ontkenners altijd als een teken dat het best goed gaat in Nederland.  Gelukkig is MPX nog geen endemische ziekte in Nederland. Ik hoop dat alle maatregelen ook voldoende zijn om dat ook zo te houden. Niemand zit te wachten op nog een ziekte die je kunt oplopen door intiem contact, hoe onschuldig het ook zal verlopen voor verreweg de meeste mensen.

Terug
Bovenaan Onderaan