die komt pas begin januari weer terug..
ik ga vanavond maar weer eens kijken hoe het op de Dam is. Misschien de stap weer eens wagen bij een nieuwe dame, in plaats van steeds voor het vertrouwde te kiezen.
Laten we inderdaad even kijken wat de komende tijd brengt, en of het nog gaat verbeteren. De eerste periode is in ieder geval niet veelbelovend. Er zijn wel redelijk wat dames aanwezig nog na 01.00hr, maar er zijn nauwelijks wandelaars. Op een vrijdagavond is het bijvoorbeeld vaak al rond 23.30-0.00 nagenoeg uitgestorven. Daarna wordt het er niet beter op. Er komt wel wat uitgaanspubliek van de binnenstad richting de Dam, in de vroege uurtjes. Maar dit zijn doorgaans kijkers, en geen kopers.
Een deel van de vaste wandelaars weet inmiddels denk ik wel dat de openingstijden op vrijdag en zaterdag ruimer zijn, er hangt een groot spandoek aan het begin van de straat waar dat op staat. Maar een deel van de wandelaars zal het nog niet weten.
Het verhogen van het instaptarief zal de Dam de nek om doen, de huur verhogen zal leiden tot vertrek van dames die nu al slecht draaien (toch wel behoorlijk wat, kan denk zo een heel stel noemen als ik even verder denk dan de 3 die ik al noemde). Het zou zeer onverstandig zijn voor de Dam en de verhuurders winnen er ook niets bij per saldo (omgekeerd juist), maar wij gaan er helaas niet over. Laten we het beste hopen.
Het gebaar van ruimere openingstijden vind ik in ieder geval positief. De kritiek die er her en der was op de extra overlast van ruimere openingstijden deel ik niet zo. Dit zijn doorgaans figuren die van het uitgaan komen, geven ze op de Dam geen overlast dan is het wel elders in de binnenstad. Sinds de ruimere openingstijden heb ik daar al enkele incidenten van gezien, van figuren onder invloed, die verder weinig te zoeken hebben op de Dam.